اتاق فرار بدون شک یکی از مفرح‌ترین تفریحاتی است که در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد. در این اتاق‌ها سعی می‌شود تا شرایطی خطرناک برای افراد شبیه‌سازی شود تا بتوانند با هیجان و آدرنالین واقعی روبرو شوند.
با وجود اینکه تمام خطرات اتاق فرار همگی شبیه‌سازی شده و مصنوعی هستند اما باز هم ملاحظاتی وجود دارد که در اتاق‌های فرار باید رعایت کنید. در صورتی‌که قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید تا انتهای این نوشته از اسکیپ اسکری با ما همراه باشید تا به‌صورت کامل تشریح کنیم که در اتاق فرار چه کارهایی نباید انجام بدهیم.

 

تک روی

رمز افزایش هیجان و شانس پیروزی در اتاق فرار کار تیمی است و اگر فردی هستید که توانایی ارتباط برقرار کردن با تیم را ندارید، بهتر است اصلاً در این بازی شرکت نکنید. اولین پاسخ به‌این پرسش که در اتاق فرار چه کار‌هایی نباید انجام بدهیم این است که نباید احساس رئیس بودن کرده و به‌دیگران امر و نهی کنیم. همچنین توجه داشته باشید که اتاق فرار تنها یک بازی است و هدف از شرکت در آن اثبات خودتان به‌دیگران نیست بنابراین به‌جای حرص خوردن برای پیروزی، تمرکز خود را روی لذت بردن از بازی بگذارید.

دست زدن به‌اشیا

برخی‌اشیا برای استفاده شما در تک تک قسمت‌های اتاق فرار گذاشته شده‌اند اما برخی دیگر نه. موضوع مهم دیگر در پاسخ به‌اینکه در اتاق چه کار‌هایی نباید انجام بدهیم این است که دست زدن به‌دکوراسیون فضا ربطی به‌روند بازی شما ندارد، اکیداً ممنوع!
شما به‌هیچ عنوان حق جابجا کردن یا آسیب زدن به‌تجهیزات موجود در اتاق فرار را ندارید و تنها باید روی حل معما و بازی تمرکز کنید و اگر هم اشیائی برای این کار گذاشته شده‌اند، به‌آنها آسیب نزنید.

بی احترامی به‌قوانین

هر اتاق فراری به‌جز قوانین کلی اتاق‌های فرار ممکن است قوانین مختص به‌خود را داشته باشد که قبل از شروع توسط گیم مستر به‌بازیکنان گوشزد می‌شود. بدون شک تنها عاملی که می‌تواند یک بازی را لذت بخش کند، قوانین آن بازی هستند و بی‌احترامی به‌قوانین بازی جدا از اینکه به‌معنی بی‌احترامی به‌خودتان بوده و کار درستی نیست، جذابیت بازی را نیز از بین می‌برد. بنابراین به‌هیچ عنوان سعی نکنید که خودتان و گیم مستر را گول بزنید.

 

 

کمک نگرفتن

اینکه در اتاق فرار چه کارهایی نباید انجام بدهیم، تنها محدود به‌موارد غیر اخلاقی نمی‌شود و مواردی نیز وجود دارند که شاید اشکال چندانی نداشته باشند اما لذت بازی را کمتر می‌کنند.
همانطور که پیشتر گفته شد، هدف از شرکت در اتاق فرار تنها کسب یک تجربه‌ دلچسب است و نیازی نیست که خودتان را به‌کسی ثابت کنید. همچنین اینکه به‌تنهایی یا حتی از طریق همفکری با تیم‌تان نتوانید برخی معما‌ها را حل کنید نشانگر ناتوانی شما نیست بلکه روند طبیعی بازی به‌همین شکل طراحی شده تا هیجان بازی بالاتر برود. بنابراین در صورتی‌که با همفکری یا به‌تنهایی نتوانستید پاسخ معما‌ها را پیدا کنید، حتماً از گیم مستر کمک یا اصطلاحاً هینت بگیرید.

بی حوصلگی در بازی

بازی اتاق فرار مملو از معما‌ها چالش‌هایی است که قدم به‌قدم برای شما طراحی شده‌اند و اگر حوصله گشتن را ندارید، بهتر است اصلاً در این بازی شرکت نکنید. پیش از اینکه از خود بپرسید که در اتاق فرار چه کار‌هایی نباید انجام بدهیم، بررسی کنید که آیا اصلاً برای این بازی مناسب هستید یا نه.
اگر که وارد اتاق فرار شدید به‌این معنا است که باید تمام تلاش خود را در جهت پیدا کردن سرنخ‌ها و حل کردن معما‌ها به‌کار ببندید. خجالت هم نکشید و به‌جز تجهیزاتی که توسط گیم مستر یا تیکت‌ها دست زدن با آن‌ها ممنوع شده، اگر وسایل دیگر را بررسی کنید و قدری به‌هم بریزید مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

بی توجهی به‌جزئیات

اگر همچنان برای شما سؤال است که در اتاق فرار چه کار‌هایی نباید انجام بدهیم، بگذارید با این نکته آخرین پاسخ را به‌شما بدهیم؛ مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده پیروزی شما در اتاق فرار ریزترین جزئیات هستند!
مطمئن باشید طراح‌های اتاق‌های فرار، پاسخ معما‌ها و یا سرنخ‌ها را صاف و پوست‌کنده جلوی شما نمی‌گذارند و حتی کوچک‌ترین جزئیاتی که به‌نظرتان مهم می‌رسند نیازمند بررسی هستند. البته منظور این نیست که وقت خود را برای بررسی یک موضوع بیش از اندازه تلف کنید بلکه باید با کار تیمی و بررسی صحیح همه جزئیات را از ریز ز تا درشت تجزیه تحلیل کنید تا در نهایت به‌پاسخ مطلوب برسید.

 

کلام آخـــــر

اتاق فرار دقیقاً مانند هر بازی دیگری دارای قوانین خاص خود و همچنین راهکار‌هایی برای بازی بهتر است و باید‌ها و نباید‌هایی هم برای آن وجود دارد. با توجه به‌همین موضوع ما در این نوشته تمام تلاش خود را به‌کار بستیم تا به‌صورت کلی مواردی را در پاسخ به‌سؤال در اتاق فرار چه کار‌هایی نباید انجام بدهیم، مطرح کنیم. با توجه به‌این شرایط اگر می‌توانید به قوانین این بازی پایبند باشید، مادر اتاق فرار اسکیپ اسکری منتظر شما هستیم تا لحظات هیجان‌انگیزی را برایتان بسازیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *