انواع قفل‌های اتاق فرار

بازی اتاق فرار یکی از انواع بازی‌های مهیج تیمی است که شما به همراه دوستان و افراد خانواده می‌توانید در آن شرکت کنید. ایده اصلی این بازی حل‌کردن معما و از سر‌گذراندن ماجراهای ترسناک جنایی یا پلیسی در طول بازی است. بازی اتاق فرار با ورود شما و همراهانتان به عنوان یک تیم، به یک اتاق با تم مخصوص آغاز می‌شود. شما در طول بازی یک ساعت وقت دارید تا معماها را حل کنید و با مشارکت همراهانتان از این اتاق خارج شوید.

اما یکی از مواردی که باید برای رهایی از این اتاق از آن آگاهی داشته‌باشید بازکردن قفل‌هایی است که در مراحل مختلف بازی با آن‌ها مواجه می‌شوید. البته قبل از بازی اطلاعاتی در خصوص قفل‌های اتاقی که قرار است وارد آن شوید، به شما داده می‌شود اما چه بهتر که با انواع قفل‌های اتاق فرار و طرزکار آن‌ها قبل از ورود به بازی آشنایی داشته‌باشد. با ما در اسکیپ اسکری همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد انواع قفل‌های اتاق فرار را با شما در میان بگذاریم.

  1. قفل‌های کلیدی اتاق فرار

یکی از انواع این قفل‌ها، قفل کلیدی است که همه ما حتما در زندگی خود با آن‌ها روبرو شده‌ایم و نحوه کار آن‌ها را به خوبی می‌دانیم. کلید این قفل‌ها را معمولا در مراحلی از بازی در مکانی از اتاق پنهان می‌کنند و شما باید به همراه تیم خود برای پیداکردن آن گوشه‌به‌گوشه اتاق را بگردید. اما این نکته را در نظر بگیرید که این قفل‌ها هم با اینکه نحوه بازکردنشان آسان است، اما هر قفل کلید مخصوص به خود را دارد و باید برای یافتن کلید مناسب، در بین چند کلید، اتاق را بگردید.

  1. قفل‌های عددی یا رمزی اتاق فرار

این قفل یکی از پرکاربرترین قفل‌هاست که در اتاق فرارهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. نحوه بازکردن این قفل نیز بسیار ساده است و معمولا در انواع سه رقمی، چهار رقمی و یا پنج رقمی است. رمز این قفل یا عددی که باید برای بازکردن آن وارد کنید، در طول بازی و با پیداکردن سرنخ‌های متفاوت کشف می‌شود. ترتیب واردکردن و درست‌بودن اعداد از نکاتی است که باید حتما موردتوجه قرار دهید.

این قفل‌ها در شکل‌ها و انواع متفاوتی در اتاق فرار استفاده می‌شوند اما در نهایت همه آن‌ها با واردکردن اعداد موردنظر باز خواهند شد. یک نوع از این قفل‌ها یک صفحه‌کلید دارد که تنها کافی است دکمه مربوط به هر عدد را فشار دهید، در برخی موارد ممکن است این صفحه کلید دیجیتال و یا لمسی باشد. در نوع دیگه این قفل‌ها شیارهایی در بین اعداد وجود دارد که باید اعداد مورد نظر روی این شیار قرار گیرند. پس هر قفلی در این بازی مشاهده کردید که بر روی آن اعداد صفر تا 9 موجود است، بدانید نیاز به یک کد چند رقمی برای بازکردن آن دارید.

نوع دیگری از این قفل‌ها، قفل‌های عددی رنگی اتاق فرار هستند که به جای ترتیب اعداد، رنگ اهمیت دارد. به این ترتیب که به عنوان مثال تعداد اشیایی که از یک رنگ مشخص در اتاق وجود داشته‌باشند را باید در رنگ مورد نظر وارد کنید.

 

  1. قفل‌های حروفی اتاق فرار

این قفل‌ها که معمولا به حروف انگلیسی هستند، همانند قفل‌های عددی هستند با این تفاوت که باید با واردکردن حروف یا کلماتی که در طول بازی کشف کرده‌اید، آن‌ها را باز کنید. دو نکته در مورد این نوع از قفل‌های اتاق فرار وجود دارد، اول اینکه رمزها را تنها از سمت چپ به راست باید وارد کنید و همچنین به تعداد دفعات مجاز برای واردکردن رمز، که به طور معمول بین 5 تا 10 بار است، توجه داشته‌باشید.

  1. قفل‌های تاریخی اتاق فرار

این نوع قفل‌ها نیز بسیار شبیه به قفل‌های عددی و حروفی هستند، با این تفاوت که برای بازکردن آن‌ها نیاز به یافتن یک تاریخ در طول بازی دارید. حال ممکن است رمز تاریخی قفل، همان تاریخ یافت شده‌نباشد و نیاز به انجام تغییراتی با توجه به نوع بازی و کشف تاریخی جدید داشته‌باشد.

  1. قفل‌های جهتی اتاق فرار

 بر روی این قفل‌ها چهار جهت با علامت مشخص شده‌است که بازکردن آن با چرخاندن قفل در جهت مناسب انجام می‌شود. در صورتی که یک‌بار قفل را چرخاندید و اشتباه بود با دو بار فشاردادن حلقه قفل به سمت پائین آن را ریست کنید و مجددا برای واردکردن جهت مناسب سعی کنید.

  1. قفل‌های پترنی یا فشاری اتاق فرار

این قفل‌ها معمولا به شکل دو ردیف از اعداد چهار یا پنج‌تایی وجود دارند و شما باید یک الگوی خاص برای بازکردن آن کشف کنید. در طول بازی هر کجا با چیزی مشابه ردیف دوتایی مواجه شدید، بدانید الگو یا رمز بازکردن این قفل همان است. ترتیب واردکردن اعداد اهمیتی در بازشدن قفل ندارد و تنها پترن موردنظر است که باید درست وارد شود. علاوه بر این در صورتی که عددی را به اشتباه وارد کردید، با زدن دکمه‌ای در پشت قفل آن را به حال اول برگردانید و دوباره امتحان کنید. بعد از اینکه پترن درست را وارد کردید، باید دکمه زیر قفل را فشار دهید تا قفل باز شود.

  1. قفل‌های مغناطیسی

این قفل‌ها معمولا یک کلید دارند که شکل این کلیدها صاف و بدون‌شیار است. پس باید به دنبال پیداکردن این کلید باشید و آن را در کنار شیار مربوط به قفل قرار دهید تا قفل باز شود.

سخن آخر

به طور کلی در اتاق‌های فرار قفل‌های متفاوتی را می‌توان استفاده کرد که برای بازکردن آن‌ها نیاز به یک کلید خاص و یا واردکردن رمز عددی یا حروفی است که در طول بازی ممکن است کشف کرده‌باشید. پس همواره از ابتدای بازی حواستان باشد که با هر عدد، کلمه، تاریخ، حرف، الگو یا کلیدی که روبرو شدید، ممکن است همان چیزی باشد که برای بازکردن قفل به آن احتیاج پیدا خواهید کرد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته‌ باشید تعداد دفعاتی است که مجاز هستید تا برای بازکردن قفل‌ها، رمزها یا کلیدهای متفاوت را امتحان کنید. برای رزرو ترسناک ترین اتاق فرار تهران می‌توانید به سایت escapescary.com مراجعه کنید و بازی در بهترین اتاق فرار تهران را با مجموعه اسکیپ اسکری تجربه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *