با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی شیوه ی زندگی مردم به کلی تغییر کرد این تغییرات حتی در بازی ها نیز مشاهده می شود. یکی از بازی هایی که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است اتاق وحشت یا سافاری وحشت است. از نامی که برای آن انتخاب شده می توان فهمید که این بازی ترسناک است یا از عواملی که باعث ترس انسان می شود در آن استفاده کرده اند. در ادامه هر آن چه که باید در این باره بدانید را شرح داده ایم.

  • سافاری وحشت چیست؟

تونل وحشت، اتاق فرار، پنیک روم یا سافاری وحشت به فضایی گفته می شود که با استفاده از تم ها و وسایل مختلف سعی می شود تا مخاطب ترس را با یک هیجان جدید تجربه کند در هر اتاق فرار ممکن است آیتم های خاصی قرار داده شده باشد که در سایر سافاری های وحشت وجود نداشته باشد. سافاری وحشت کمی متفاوت تر از اتاق فرار یا تونل های وحشت است از این نظر که در آن محدودیت زمان و فضا وجود دارد به بیان دیگر این که در فضای مد نظر شما تنها می توانید ده دقیقه زمان صرف کنید این در حالیست که اتاق های فرار حتی می توانند تا یک ساعت نیز ادامه داشته باشند.

در واقع طراح سافاری باید به قدری خلاقیت داشته باشد که مخاطب در آن مدت زمان کوتاه، بیشترین میزان هیجان را تجربه کند. در سافاری وحشت شما باید از یک تونل یا یک دالان عبور کنید در حالی که نمی دانید چه چیزی در انتظارتان است.

  • سافاری وحشت و المان های ترسناک آن

همانطور که گفتیم سافاری وحشت هم از نظر زمانی و هم از نظر مکانی محدودیت دارد پس برای آن که مخاطب بیش از پیش بترسد از هر آیتمی می توان برای آن استفاده کرد. آیتم های مورد استفاده در آن دقیقا صحنه هایی را در فیلم های ترسناک تداعی می کند؛ به طور مثال ظاهر شدن یک شخص با چهره ای زشت یا خون آلود با لباس های سفید و موهای بلند، ظاهر شدن شخصی که اره برقی در دست دارد و در حال دنبال کردن شماست یا حتی استفاده از حشرات و حیوانات موذی همگی می تواند جز آیتم های سافاری های وحشت به شمار آید.

 

سافاری وحشت و ویژگی های آن

مسلما زمانی که شما قصد تجربه ی سافاری وحشت را دارید یعنی به اندازه ی کافی شجاع هستید که از آیتم های مختلف آن عبور کنید پس انتظاراتی نیز از آن دارید؛ به طور کلی اتاق های فرار یا سافاری ها باید از یکسری ویژگی ها برخوردار باشند تا مخاطب علاوه بر لذت بردن از آن، احساس امنیت نیز داشته باشد. از جمله این ویِژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باید از بروز ترین دستگاه ها و آیتم ها در آن استفاده شده باشد.
  • در کنار لذت بردن مخاطب باید به ایمنی و امنیت آن نیز توجه شود.
  • یک سافاری وحشت باید محدودیت سنی داشته و مانع ورود افرادی که به سن قانونی نرسیده اند، شود.
  • طراحی آن باید به گونه ای باشد که حس ترس واقعی به مخاطب القا شود.
  • صداهای پس زمینه و استفاده شده در سافاری وحشت باید طبیعی بوده و متناسب با آیتم در حال اجرا باشد؛ به طور مثال اگر قرار است آیتم مد نظر راجع به حضور در جنگل تاریک و ترسناک باشد بهتر است صدای حیوانات وحشی، شکستن شاخه ها و… به کار برده شود.

 

توجه: لازم به ذکر است سافاری وحشت و بازی های این چنینی برای افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند و یا سابقه صرع، حملات پانیک و… هستند مناسب نیست.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *