فیلم های مشابه اتاق فرار

فیلم های مشابه اتاق فرار جزء فیلم های مهم آن است که اخیراً توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است. هیجان چالش و حل کردن معماها از لذت بخش ترین اجزای بازی است که امکان سرگرمی افراد را به صورت گروه ایجاد می کند. در واقع با امکان حضور واقعی در دنیای فیلم های ژانر وحشت موجب می ‌شود تا آدرنالین بیشتری در بدن فرد ترشح کند.

 

تجربه تماشای فیلم های اتاق فرار

فیلم های مشابه اتاق فرار از سرگرمی های دسته جمعی است که در سال ‌های اخیر توانسته است در بین جوانان جایگاه خوبی پیدا کند. چرا که در این سرگرمی ها افراد با حل کردن یک سری معما و گذراندن مراحل بازی از این اتاق مشخص فرار می کنند. همه افرادی که طرفداران بازی های اکشن هستند، به انجام این بازی و تماشای فیلم های فرار نیز علاقه دارند.

اتاق فرار از پرطرفدارترین ژانرهایی است که به خصوص جوانان و نوجوانان به آن علاقه دارند. غالباً سناریویی که برای ساخت این فیلم ها برنامه ریزی می شود. شامل مواردی مانند سرقت، نفوذ به یک مکان خاص، خنثی کردن بمب یا انجام عملیات تروریستی است.

در سال ‌های اخیر طراحان فیلم های اتاق فرار علاوه بر سبک های ترسناک و دلهره آور ک های هیجانی و اکشن نیز قرار داده اند و از آنجا که این فیلم ها روز به روز در حال پیشرفت است و افراد می‌توانند با توجه به علایق خود بازی های مختلف را انتخاب کنند.

فیلم های اتاق فرار از جمله بازی های خلاقانه و نوظهور است که به جذاب ترین شکل ممکن ذهن افراد را به چالش می کشد و انسان را با ابعاد تازه و ناشناخته ‌ای در وجود خود آشنا می‌ کند که در حالت عادی ممکن است هیچ گاه این بعد از شخصیت فرد مشخص نگردد.

اینکه در شرایط بحران و در شرایطی که پای مرگ و زندگی در میان است چه واکنشی از خود نشان می دهد، جزء مهمترین مواردیست که یافتن پاسخ آن نشان از هوش و منطقز فرد دارد.

 

 

معرفی چند نمونه از بهترین فیلم های اتاق فرار

 

معمولا محتوای فیلم های اتاق فرار مواردی است که افراد در یک اتاق حبس شده‌ اند و باید با ماجراجویی و حل معماهای مختلف راه حل هایی برای فرار از این فضا پیدا کنند.

به طور کلی فیلم های مشابه اتاق فرار هم با ایجاد ترس و هیجان و انتقال آن به بیننده موجب سرگرمی هرچه بیشتر طرفداران این فیلم ها می گردند.

در این بخش به معرفی چند نمونه از بهترین فیلم های مشابه اتاق فرار می پردازیم:

 

فیلم باجه تلفن

فیلم باجه تلفن یکی از فیلم های بسیار شاخص در این حوزه است که بهترین بازیگر هالیوود یعنی کالین فارل در آن ایفای نقش کرده است. در این فیلم شخصیت اصلی ماجرا به جای گیر افتادن در یک اتاق در یک باجه تلفن قرار می ‌گیرد و به دلیل قرار گرفتن یک اسلحه به سمت سر این فرد باید تمامی دستورالعمل ‌های او را اجرا کند.

فیلم بازی جرالد

یک زن و شوهر سعی دارند در یک خانه دریاچه ای دور افتاده زندگی کرده تا از روتین های خسته کننده خارج شوند. اما بعد از مرگ غیرمنتظره شوهر، زن با دست های بسته روی تخت خواب رها می شود و برای زنده ماندن و بقای خود باید مبارزه کند. این فیلم متعلق به شبکه نتفلیکس بوده و بازیگر نقش اول آن به خوبی توانسته از عهده سنگین نقش برآید.

فیلم اسکیپ روم

یک فیلم کاملا سرگرم کننده و پر از ایده های ناب و غافلگیر کننده است. شش غریبه در این فیلم برگزیده می شوند، تا برای رسیدن به جایزه ده میلیون دلاری با هم رقابت کنند. رقابتی که توی چند مرحله و در قالب بازی های اتاق فرار برگزار می شود. این فیلم ماجرای بسیار جذاب و نفس گیری دارد و اجرای آن فراتر از یک مفهوم ساده است.

فیلم شیطان

فیلم شیطان درباره یک گروهی از افراد است که در آسانسور گیر افتاده اند، این افراد برای خارج شدن از آسانسور دست و پا می زنند و می فهمند که یکی از آنها شیطان است.

فیلم شکار

این فیلم به جنجال برانگیز ترین فیلم سال ۲۰۲۰ تبدیل شده که محصول آمریکا است و به دلیل شیوع ویروس کرونا نسخه دیجیتال آن یک هفته پس از اکران به صورت عمومی توزیع شد. ماجرای فیلم شکار راجع به ۱۱ اسیر توی یک جنگل است که پس از بیدار شدن از خواب نمی دانند که چطور به این مکان منتقل شده اند و پس از مدت زمانی می فهمند که به چه دلیل شکار شده و قرار است چه اتفاقی برای آن ها بیفتد.

 

 

سخن آخر

در سال‌ های اخیر که فیلم های اتاق فرار و همچنین فیلم های مشابه اتاق فرار به شدت مورد توجه و علاقه جوانان قرار گرفته، اغلب کارگردانان و تهیه‌ کنندگان هالیوودی به شدت به ساخت این فیلم ها علاقه مند شده اند. به همین دلیل انواع مختلف این فیلم ها از ژانر وحشت و اکشن گرفته تا ژانرهای هیجان انگیز تولید می شوند. در صورتی که به ژانر بقا علاقه ‌مند هستید، حتماً تجربه تماشای یک فیلم اتاق فرار یا فیلم مشابه آن را به دست آورید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *