چطور از اتاق فرار به خوبی بیرون بیاییم

اتاق فرار یا اسکیپ روم امروزه از محبوب ترین سرگرمی های دسته جمعی است و شاید بتوان گفت رکورد ترن هوایی و تونل ترس را هم شکسته است! بازی اتاق فرار همانقدر که هیجان انگیز و سرم گرم کننده است، به تفکر و سرعمت عمل هم نیاز دارد. در ادامه با راهکارهای بیرون رفتن از اتاق فرار آشنا شوید.

 

چطور از اتاق فرار به خوبی بیرون بیاییم 

 

تیم خود را تشکیل دهید!

اصلاً این گونه فکر نکنید که به تنهایی می توانید از اتاق فرار بیرون بیایید یا بازی فردی آن هم در اسکیپ روم هیجان انگیز است! به سرعت تیم محبوب خود را تشکیل دهید، چرا که اتاق فرار کار تیمی می طلبد. تیم شما باید از افراد با انرژی و مصمم تشکیل بشود، اگر تنها یک نفر به دنبال جواب باشد و بقیه بی کار بمانند، قطعاً شکست خواهید خورد. بصورت تیمی به دنبال جواب بگردید و سعی کنید هر کسی یک گوشه کار را بگیرد تا معما حل شود.

 

خودتان را جای طراح اتاق بگذارید

اگر شما طراح اتاق بوید، اتاق را چگونه طراحی می کردید؟ شگرد های شما چیست؟ اتاق فرار ممکن است فوق العاده سخت و پیچیده باشد، اما باز هم توسط نیروی انسانی طراحی شده است. ایده های خود را روی دایره بریزید و فرض کنید طراح هستید! هر قدم که راه می روید این سوال را بپرسید، اگر مغز متفکر من بودم، جواب را کجا قرار می دادم؟ قطعاً با این روش بیرون رفتن از اتاق فرار راحت تر خواهد شد

 

سرعت عمل خود را بالا ببرید

لطفاً آسه آسه حرکت نکنید و بر این فرض نباشید که یک ساعت زمان بازی برای شما زیاد است! از همان اول کار سرعت عمل داشته باشید و به سراغ حرکت های هوشمندانه بروید. اگر از همان اول آرام و بی خیال به دنبال معما باشید، زمان کم خواهید آورد و تمرکز خود را به کل از دست می دهید.

 

چطور از اتاق فرار به خوبی بیرون بیاییم 

متخصص و هوشمند باشید

حین بازی سرعت عمل داشته باشید، اما نگذارید سرعت و هیجان کار موجب حواس پرتی شما بشود. همان طور پر از هیجان و ترس هستید آرامش خود را حفظ کنید و سعی داشته باشید دست از پا خطا نکنید! بصورت تیمی شرکت کنید و ترجیحا متخصص امورات مختلف باشید، شاید لازم باشید یک ضامن را غیر فعال کنید یا به سراغ مدار های الکتریکی و کار های مکانیکی بروید.

 

کشفیات خود را با گروه در میان بگذارید!

اگر می‌خواهید پیروز بازی باشید به فکر زرنگ بازی و قدرت نمایی نباشید! هر سر نخ و جوابی که یافتید را با گروه خود درمیان بگذارید، یادتان باشد رمز آزادی و بیرون رفتن از اتاق فرار کار تیمی و همفکری است. در اسکیپ روم معمولاً چندین سرنخ و نشانه است که همه افراد باید بصورت موازی سر نخ ها را در دست داشته باشند. در نتیجه تا می توانید همکاری کنید و آرامش درونی خود را حفظ کنید، مطمئناً بسرعت بازی را خواهید برد!

 

پر انرژی و مثبت باشید

انرژی همیشه در کار های ما دخیل است و به جرئت می توان گفت نتیجه کار ما همان انرژی می شود که صرف کرده ایم، بنابراین خوش انرژی و مثبت اندیش باشید. اگر بی حوصله و منفی باشید، قطعاً زمان زیادی را درگیر جواب های ساده خواهید بود و هیچ لذتی از بازی نخواهید برد. حتی اگر از گروه ده نفره شما یک نفر هم بد خلق و منفی باف باشد، بازی برای همه شما زهر می شود و از اتاق فرار، فراری می شوید!

 

راهکار های قدیمی را فراموش کنید!

اگر قبلاً با سرنخی به جواب رسیده اید یا قفل را باز کرده اید، آن سرنخ و راهکار را برای معمای بعدی کنار بگذارید! در اتاق فرار جواب دو معما هیچگاه یکسان نمی شود. برای مثال اگر رمز قفل در را در یکی از کتاب های کتابخانه پیدا کرده اید، کل کتابخانه و کتاب و رمز را کنار بزنید و به دنبال روش های جدید باشید.

 

چطور از اتاق فرار به خوبی بیرون بیاییم

 

کلام آخر

در انتها امیدواریم بازی هیجان انگیزی با دوستان و هم تیمی های خود داشته باشید. اگر اصول و نکات مطرح شده در مطالب فوق را گوشه ذهن خود داشته باشید، قطعاً بازی حرفه ای خواهید داشت و بیرون رفتن از اتاق فرار یکی از قشنگ ترین تجربه های شما خواهد شد. از همراهی شما تا پایان سپاسگزاریم.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *