انواع ژانر اتاق فرار

 

امروزه تمامی اتاق‌های فراری که در سرتاسر کشور ما وجود دارند، بازی‌های مختلفی را در ژانرهای مختلف ارائه می‌دهند. ژانر بازی اتاق فرار همان  نوع و‌ گونه‌ی بازی است که مشخص می‌کند شما قرار است در ادامه چه احساساتی داشته باشید. به طور کلی امروزه اتاق‌های فرار در بیش از صد نوع ژانر  بازی‌های خود را طراحی می‌کنند که دکوراسیون ژانر هر بازی با دکوراسیون ژانر بازی دیگر متفاوت است.  محبوب‌ترین ژانرهایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند ژانرهای کمدی، فانتزی، ترسناک، دلهره‌آور، جنایی، کارآگاهانه، هیجانی،  درام و اکشن هستند. در ادامه با برخی از بهترین این ژانرها آشنا خواهید شد.

بررسی انواع ژانرهای اتاق فرار

ژانر دلهره‌آور

یکی از لذت‌بخش‌ترین ژانرهایی که در هر اتاق فراری به چشم می‌خورد، ژانر دلهره‌آور است. این نوع از ژانر شباهت زیادی به ژانر ترسناک دارد اما در واقع در بازی‌های دلهره‌آور، شما باید به ترس خود غلبه کنید و سپس مرحله به مرحله پیش بروید. در این بازی‌ها کسی بازنده است که پا پس بکشد و نتواند از یک‌ مرحله به مرحله‌ی دیگر صعود کند. همان طور که که ژانر دلهره‌آور ممکن است بسیار جذاب باشد، همان طور هم می‌تواند برای برخی از افراد تلخ و ترسناک باشد. اگر حس می‌کنید که مشکلات قلبی دارید، بهتر است بیشتر از ژانرهای شاد و‌ کمدی در این اتاق‌ها استفاده نمایید.

ژانر جنایی

اگر  جزو آن دسته از افرادی هستید که مدام به دنبال حل کردن معماهای گوناگون هستید، ژانر جنایی می‌تواند بهترین انتخاب برای بازی‌های شما به شمار بیاید. در این نوع از بازی‌ها شما یا به عنوان یک پلیس و یا به عنوان یک ‌کارآگاه باید در بازی نقش پیدا کنید و سر از کار مجرمان در بیاورید.  اگر می‌خواهید به راحتی و با موفقیت کامل از اسکیپ روم خارج شوید، ابتدا باید تلاش کنید که نقشه‌های مجرمان را برملا کرده و کاسه‌های زیر نیم کاسه‌ی آنان را نیز بشکنید. به همین دلیل امروزه طرفداران این ژانر نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

ژانر ترسناک

 ژانر ترسناک یکی از بهترین ژانرهایی است که بین تمامی بازیکنان اتاق‌های فرار از محبوبیت خاصی برخوردار است. این ژانر  ناآگاهی کامل از محیط اتاق فرار را به مخاطب القا می‌کند و ترس و ‌خطر را به جان هر بازیکنی می‌اندازد. به دلیل هیجانات بیش از حدی که این ژانر دارد، افراد سکته‌ای و یا افرادی که مشکل قلبی دارند نمی‌توانند از ژانر ترسناک اتاق‌های فرار بهره ببرند.

ژانر هیجانی

یکی از جذاب‌ترین ژانرهایی که در اتاق فرار وجود دارد، ژانر هیجانی است. همان طور که از نام این ژانر مشخص است، شما می‌توانید با انتخاب آن ساعاتی را در هیجان و لذت به سر ببرید و احساس خوبی داشته باشید. اگر می‌خواهید هیجان بازی خود را بیشتر کنید، به اجزا و وسایلی که در دکوراسیون بازی‌های هیجانی وجود دارند، دقت بیشتری کنید. این اجزا هم حاکی از همان احساس شادی و لذت به همراه هیجان هستند که طرفداران زیادی هم دارند‌.

سخن پایانی

 با توجه به این که امروزه اتاق‌های فرار به عنوان مهیج‌ترین مکان‌های تفریحی شناخته شده‌اند و بازی‌های خود را در ژانرهای مختلف به شما عزیزان ارائه می‌کنند، ما برخی از بهترین ژانرهای این اتاق‌های بازی را برای شما تشریح کردیم تا اگر گذرتان به چنین مکان‌هایی خورد، برترین بازی‌ها را انتخاب کنید. انواع ژانرهای اتاق فرار که در این مطلب در مورد آن‌ها صحبت شده است عبارتند از: دلهره‌آور، ترسناک، جنایی و هیجانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *