اتاق فرار چیست

اتاق فرار چیست؟

شاید شما هم جزو افرادی باشید که تا کنون نام اتاق فرار را شنیده‌اید اما با آن آشنایی ندارید.  اتاق فرار یکی از بهترین تفریحاتی به شمار می‌آید که هر کسی می‌تواند در زندگی خود آن را تجربه نماید. این اتاق انواع بازی‌ها با ژانرهای مختلف را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد تا لحظاتی را به خوشی سپری کنید.

 بیشتر اوقات جوانانی که به تازگی وارد دوران هیجانی عمر خود شده‌اند، طرفدار بازی‌های این ‌چنینی هستند. علاوه بر این، چالش‌هایی که در اتاق فرار روبروی هر فردی قرار می‌گیرد، چالش‌هایی هیجانی است که می‌تواند خنده و شادی را بر لب هر فردی از کودک گرفته تا بزرگسال بنشاند. در ادامه با اتاق فرار و بخش‌های مختلف آن آشنا خواهید شد.

 

مفهوم اتاق فرار

به طور کلی اتاق فرار به اتاقی گفته می‌شود که چندین گروه از بازیکنان در آن به انواع بازی‌ها با ژانرهای مختلف مشغول می‌شوند و با استفاده از خلاقیت خود و قوانین بازی، در تلاش هستند که تیم خود را نسبت به تیم رقیب برتری دهند. شاید شما هم تا کنون در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف دیده باشید که افرادی از دست پلیس و یا از دست قاتلان زنجیره‌ای فرار می‌کنند. شاید هم علاقمند به سریال‌های کارآگاهانه باشید و به دنبال ماجراجویی، اوقات فراغت خود را سپری کنید. حال باید بدانید که رویای شما به واقعیت خواهد پیوست. آن هم از طریق اتاق فرار!

در هر قسمت از اتاق فرار شما با ژانرهای جدیدی روبرو می‌شوید که هر کدام از این ژانرها می‌توانند مورد علاقه‌ی افراد خاصی باشند.  فرار از هتل، فرار از سلول‌های انفرادی، کشتن مجرمان، دستگیر کردن قاتلان و … همه و همه از کارهایی هستند که در اتاق فرار انجام می‌پذیرند. آن هم با لذت فراوان!

اتاق فرار چیست

بخش‌های مختلف اتاق فرار

به طور کلی اتاق فرار از چهار بخش مجزا تشکیل شده است:

·         سناریو

بخش سناریو که یکی از مهم‌ترین بخش‌های اتاق فرار به شمار می‌آید، دارای ژانرهای مختلفی نظیر ژانر جنایی، ژانر معمایی، کارآگاهانه، ماجراجویانه، ژانر  ترسناک، فانتزی و … می‌شود. در واقع در این بخش است که شما مسیر اصلی بازی‌های خود در اتاق فرار را ترسیم‌ می‌کنید.

·         محیط بازی

محیط بازی در اتاق فرار همان محیطی است که شرکت کنندگان باید در آن به انجام بازی مشغول شوند. در هر کدام از محیط‌های بازی متناسب با ژانری که شما انتخاب کرده‌اید، اجزای مختلفی هم چیده شده‌اند که می‌توانند در انجام بازی شما را کمک کرده و موفق کنند.

·         اپراتور بازی

اپراتور بازی در اتاق‌های فرار کسی است که به ترساندن دیگران مشغول می‌شود و برای روح دادن به فضا، صداهای ترسناکی را در این محیط پخش می‌کند. در واقع اپراتور بازی به عنوان یک مدیر مسئولیت نظارت بر بازی را بر عهده دارد.

·         گروه‌های شرکت کننده

بخش دیگر اتاق فرار، گروه‌های شرکت کننده را در بر می‌گیرد. مسلما تا زمانی که گروه‌هایی برای بازی در این اتاق وجود نداشته باشند، بازی هم صورت نمی‌گیرد.  در این گروه‌ها شما باید به دلخواه خود مسائل پیش رو را حل کنید و به مراحل بعدی دست پیدا کنید. همچنین دقت داشته باشید که تمام بازیکنان باید با علاقه‌ی خود ‌وارد بازی شوند. در غیر این صورت هیجان و لذتی را تجربه نخواهید کرد.

اسکیپ روم چیست

سخن ‌پایانی

ما در مطالب فوق در مورد اتاق فرار و کلیه‌ی اجزایی که این اتاق در خود جای داده است، برای شما صحبت کردیم. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید چنین لحظاتی را با چالش‌های مختلف بگذرانید، می‌توانید همین حالا به بازی هایمان  در اسکیپ اسکری وجود دارد، سر بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *